Aktioblogi

Aktioblogi | 13.1.2017 | Evankeliset Opiskelijat
11.1. Tänään oli viimeinen päivämme täällä Myanmarissa. Lähdemme huomenna aikaisin aamulla kotia kohti. Lue lisää »
Aktioblogi | 10.1.2017 | Evankeliset Opiskelijat
Tänään näimme myanmarilaisia koteja sekä teemapuistossa että oikeassa käytössä. Aamupäivällä vierailimme National Races Villagessa, jossa esitellään eri etnisten ryhmien tyypillisiä rakennustapoja ja esineistöä. Hallitsevassa asemassa olevan burmankielisen väestön lisäksi Myanmarissa on seitsemän etnistä ryhmää, joilla on kullakin oma osavaltionsa. Lue lisää »
Aktioblogi | 9.1.2017 | Evankeliset Opiskelijat
Tänään matkustimme pohjoisesta takaisin pääkaupunkiin Yangoniin. Menomatkalla jo opimme, että 10 tunnin ajomatka voi todellisuudessa tarkoittaa aika paljon enemmän, ja kuudelta aamulla hotellin aulassa bussia odotellessamme olimmekin varautuneetkin viettämään bussissa aikaa kellon ympäri ja risat päälle. Lue lisää »
Päivä alkoi aamuhartaudella, jonka aiheena oli lepopäivä ja se, kuinka kiitollisia saamme olla siitä, että Jumalamme on käskenyt meidän levätä.  Lue lisää »
Aamupäivä kului hotellin lähialueeseen tutustuessa ja paikallisia marketteja ihmetellessä. Iltapäivällä saatiin kyyti Damadi Homelle, jossa vietettiin lasten kanssa aikaa iltaan asti. Järjestettiin leiriolympialaisten tyyppiset kisat, joissa kilpailtiin kolmena joukkueena. Lue lisää »
Aktioblogi | 9.1.2017 | Evankeliset Opiskelijat
Vietimme päivän Inle-järvellä veneen kyydissä seikkaillen. Inle lake on Myanmarin toiseksi suurin järvi. Järven päälle on rakennettu kylä, jossa Intha-heimoon kuuluvia asukkaita asuu. Lue lisää »
Aktioblogi | 4.1.2017 | Evankeliset Opiskelijat
Tänään nähtiin Taunggyi vihdoin päivänvalossa. Hotellin aamupalalla saatiin tavalliseen tapaan rasvaista riisiä, rasvaista leipää ja uppopaistettuja kasviksia. Lue lisää »
Uusi vuosi tosiaan alkoi tänä vuonna jo 4 ja puoli etuajassa ja heräsimme vuoden ensimmäiseen aamuun yhdeksän aikoihin. Syömme yhdessä aamupalan hotellin yläkerrassa ja katselemme joessa liukuvia merirosvolaivoilta näyttäviä aluksia. Lue lisää »
28-29.1. Olemme päässeet turvallisesti perille Myanmariin. Matka oli melko pitkä –  yhteensä n.18 tuntia Helsingin kentältä Yangoniin hotellillemme. Pääsimme lentokentältä hieman erikoisella kyydillä hotellille, nimittäin eräänlaisen lava-auton lavalla. Lue lisää »