Lehtitilaukset

Erinomaista luettavaa sinulle tai lahjaksi ystävällesi!

» Sanansaattaja
» nuorille Nuotta
» lapsille Vinkki

Siirry tilauslomakkeelle

Jari Rankinen STI:n pääsihteeriksi

Suomen teologisen instituutin pääsihteerinä elokuusta 2013 toiminut Ville Auvinen siirtyy Sleyn lähetysjohtajan sijaiseksi 1.3.2017–31.8.2018. STI:n hallitus valitsi kokouksessaan 19.1. hänen sijaisekseen Jari Rankisen. Rankinen siirtyy STI:n pääsihteeriksi Karkun evankelisen opiston maahanmuuttajakoulutuksen linjavastaavan tehtävästä.

51-vuotias Jari Rankinen on aikaisemmin toiminut muun muassa seurakuntapastorina ja kappalaisena Kemijärven, Keminmaan ja Vammalan/Sastamalan seurakunnissa sekä Sleyn Satakunnan piirivastaavana ja Läntisen alueen aluejohtajana. Hän on vastannut pitkään Karkun evankelisella opistolla kokoontuvasta messuyhteisöstä. Lisäksi hän on ollut sotilaspastorina kriisinhallintajoukoissa Afganistanissa.

Suomen teologinen instituutti on teologista opetus- ja tutkimustyötä harjoittava laitos. Se pitäytyy toiminnassaan Raamattuun ja Suomen evankelisluterilaisen kirkon tunnustukseen. STI tukee erityisesti teologian opiskelijoita sekä heidän opinnoissaan että hengellisessä elämässään.

Sley toimii yhtenä STI:n jäsenjärjestönä.

Jari Rankisen haastattelun voit lukea ensi viikon Sanansaattaja-lehdestä.

• Silja-Kaisa Pöyliö
    silja-kaisa [dot] poylio [at] sley [dot] fi