Hyvä uutinen

 

Muistat varmaan kun lapsena sait jonkin pitkään toivomasi uuden tavaran. Varmasti halusit mahdollisimman pian näyttää ja kertoa siitä kavereillesi. Halusit kaikkien tietävän asiasta ja siksi kerroit siitä usein, joillekin kavereille kyllästymiseen asti. Uuden asian jakaminen on yhä edelleen innostavaa ja siitä riittää paljon puhuttavaa.

Viime aikoina meillä on ollut uutta jaettavaa Suomi-kirkolta. Olemme saaneet uudet toimintatilat. Asiasta on uutisoitu Sanansaattajassa ja muuallakin, mutta haluan vielä pitää asiaa esillä. Meille työntekijöille uuden toimitilan löytyminen ja muutto ovat olleet isoja asioita. Muuttoa edeltävä etsintäprosessi oli pitkä, johon liittyi paljon odotuksia, toiveita, pettymyksiä, suunnitelmien kariutumisia. Syksyn alussa uuteen tilaan pääseminen on ollut sitä suurempi ilon ja kiitoksen aihe.

Toivomme, että seurakuntalaisten lisäksi voimme tavoittaa uusia ihmisiä joita yliopistoalueella riittää. Mietimme kuinka voisimme tavoittaa heitä vanhoilla ja uusilla työmuodoilla. Monia hyviä toteutettavissa olevia ideoita on olemassa. Olemme pitäneet englanninkielen raamattupiiriä, suomen kielen piiriä ja tulossa on käsityöpiiri. Uuden tilanteen edessä on hyvä mahdollisuus tehdä muutoksia aiempaan. Tämä innostaa ja antaa voimia suunnitteluihin. Uusi vaihe tuo myös paljon odotuksia. Haluamme, että jumalanpalvelukseen, piireihin ja tapahtumiin tulee paljon kristinuskosta kiinnostuneita. Kuitenkin tiedämme, ettei lähetystyö uudessakaan paikassa ole helppoa. Se herättää huolta ja pelkoakin. Mitä, jos epäonnistumme? Mitä teemme, jos ihmiset eivät kiinnostu tulemaan kirkkoon? Mitä uusia keinoja sitten käytämme? 

Mahdollisuutenamme on Jeesuksen rististä ja ylösnousemuksesta kertominen jatkossakin. Saamme kutsua ihmisiä kirkkoon eri toimintamuodoilla, mutta julistus on aina sama. Raamatun sana synnyttää uskon. Tehtävänämme on sen esillä pitäminen. Opetuslapset Emmauksen tiellä saivat ymmärtää ylös nousseen Jeesuksen sanan voimasta. ”Eikö sydämemme hehkunut innosta, kun hän kulkiessamme puhui meille ja opetti meitä ymmärtämään kirjoitukset?” Samat kirjoitukset synnyttävät uskon tänäkin päivänä. Raamatun sanasta saamme hyvän uutisen jokaiseen Suomi-kirkon tilaisuuteen.

Rukousaiheet:
Kiitos Suomi-kirkon toimitilan löytymisestä ja siihen saaduista kolehtirahoista.
Kiitos onnistuneesta muutosta.
Rukoilemme kaikkien toimintojen puolesta.
Rukoilemme, että Sana saisi vahvistaa ja synnyttää uskoa.

Jaa tämä artikkeli



Lisää artikkeleita: