Sambian Piispa kiitosmatkalle Suomeen

 

Olemme saaneet alkaa valmistella ensi kesän seurakuntavierailuja Suomeen. Suunnitelmissa on saapua Suomeen kesäkuun alussa ja teemme kuukauden aikana seurakuntavierailuja moniin seurakuntiin. Kesäkuun puolessa välissä mukaamme saapuu Sambian yhteistyökirkkomme piispa Robert Kaumba.

Piispa Kaumba vieraili 2010 Suomessa ja teimme vierailuja siellä seurakunnissanne. Vierailut olivat todella kannustavia. Saimme julistaa ja tavata monia seurakuntia, seurakuntalaisia ja Sleyn työn tukijoita ja esirukoilijoita. Seurakuntavierailut ovat olleet ja ovat erittäin tärkeä osa lähetystyötä. Olemme saaneet vierailuilla jakaa kiitollisin mielin kenttien ilon aiheita ja rukoilla yhdessä ongelmiin ratkaisuja Taivaanisältä.

Lähetystyöntekijän ja yhteistyökirkkojen johtajien paineet ovat joskus melkoiset. Epätietoisuus ja vajavaisuus leimaavat monesti jokapäiväistä työtämme. Emme tiedä oikeita ratkaisuja ongelmien ratkaisemiseen ja emme osaa vajavaisina tuntea kaikkia vaatimuksia toimiessamme työntekijöinä kohdemaissa. Tämä tietämättömyys ja sen sietäminen ei olisi mahdollista ilman jatkuvaa anteeksiannon ilmapiiriä Taivaanisältä, lähetykseltä ja lähettäjiltä. Ristiä kohden, kun katseen nostaa, niin tietää syyn miksi tätä työtä tehdään.

Monesti iltahartauksissamme kotonamme laulettu kiitoslaulu kohoaa mieleen: Joskus sisimpäämme kasvaa ilon kukkamaa ja kaikki on niin hyvin, että ihan naurattaa, laulu jatkuu ja kannustaa rukoilemaan. Rukous tuo rauhan sydämeen.

Jumalan rauhan, joka on Jeesuksen sovintoverellä meille lunastettu ja kasteessa olemme tämän rauhan saaneet Herraltamme sydämiimme. Hänen omanaan voimme jättää joka hetki koko vajavaisen itsemme ja kaikki virheemme armollisen Jeesuksen kannettavaksi. Sanassaan Hän on luvannut ja lupaa kantaa! Saamme kiitollisina tehdä hänen siunauksellaan ja hoidossaan taivasmatkaa jo täällä maan päällä. Jeesuksen omina saamme rukoillen ja iloisin mielin odottaa teidän monien tapaamista Suomessa.


Jaa tämä artikkeli



Lisää artikkeleita: